Opdracht: het zoeken van 10 verschillende communicatie-uitingen
Een reclame voor een feest/festival dat jou aanspreekt
Ik heb voor deze reclame gekozen, omdat de kleuren me erg aanspraken. door de kleuren ziet het er namelijk vrolijk uit en daarom lijkt het me een leuk feest om naar toe te gaan.


Een billboard gericht op 'metromannen'
Dit billboard zag ik hangen boven de H&M. Dit billboard is natuurlijk gericht op een 'metroman'. Dit is te zien doordat de man er naar uit ziet dat die veel met zijn uiterlijk bezig is (metromannen zijn namelijk altijd erg bezig met hun uiterlijk) en bovendien hoort het billboard ook nog bij een kledingwinkel.

Een boodschap speciaal voor toeristen
Deze foto draait natuurlijk om de woorden 'Tourist Information en VVV. Dit is namelijk speciaal voor toeristen bedoeld. Ook Stayokay hoort hier een beetje bij. Want bij Stayokay zullen de meeste bezoekers toerist zijn.

Een heel lelijk logo
Ik vind dit logo een lelijk logo, omdat ik de kleurencombinatie niet mooi vind en het lettertype spreekt me ook niet zo aan.

Een heel krachtig logo
Ik vind dit een krachtig logo. Het is namelijk erg simpel vormgegeven, met weinig details, maar dit zorgt er denk ik juist voor dat het er zo krachtig uit ziet.

Een boodschap op de grond
Deze boodschap vond ik op de Coolsingel in Rotterdam. Het doel van deze boodschap is dat mensen hun sigaret niet meer zo op straat gooien maar in de tegelasbak. Deze boodschap zal op de grond geplaatst zijn, omdat het zo dan vooral opvalt voor degene voor wie deze boodschap bedoeld is.



Een uiting van hoge esthetische waarde
Toen ik deze uiting zag, zag ik gelijk dat het een hoge esthetische waarde had. Het ziet er namelijk erg kunstzinnig en oud uit.
Een uiting op een 'gekke' plek
Deze uiting zag ik op de rotonde vlak voor Snowworld. Ik vind het best een gekke plek om reclame te maken, omdat je niet snel reclame op een rotonde ziet.

Een boodschap met een bijzondere betekenis
Bij het metrostation Stadhuis in rotterdam hangen aan de muren meerdere gedichten. Een aantal van deze gedichten hebben een bijzondere betekenis vind ik.

Een uiting waar je heel hard om moet lachen
Deze tegel zag ik midden in een straat in Rotterdam. Ik moest erg lachen, omdat er staat 'zonder titel' (terwijl een kunstwerk altijd wel een titel heeft) en in de buurt van deze tegel was helemaal geen kunstwerk te vinden. Ik vond dit best raar, maar ook wel heel grappig. Deze tegel zal er dus voor de lol geplaatst zijn om mensen te laten lachen en nieuwsgierig te maken.
Maak jouw eigen website met JouwWeb